torsdag 7 januari 2016

Isande kallt

Jag gillar vintern; Lapplandsresor, skidåkning, snöbollskrig, myskvällar framför brasan, varm kakao och pulkåkning. Vad jag däremot inte klarar av, är denna fruktansvärda köldvåg som passat på och komma på visit. Jag fryser konstant, inomhus som utomhus. Tre varma stunder har jag haft i dag: innan jag steg upp i morse, i slutet av volleyträningen och nu då jag ligger invirad i min tjockaste filt och mitt varmaste täcke. Just great. Okej, nog med klagandet! Denna kväll ska jag vila, läsa min Kepler och dricka te. Eller kaffe. Eller vad som helst som är varmt. Lite läxor ska jag också fixa, låter som en helt skön kväll ändå. 

Skulle dock hellre söka mig ut med vännerna då det dessutom är Millies sista kväll här, men bilen startar inte och jag skulle förmodligen förfrysa mig fullständigt ändå. :( Känns jättetrist men jag kan inte göra så mycket åt det, bara att acceptera faktumet. 

Hoppas ni alla har en bra kväll så hörs vi senare.

                         
                        
                        


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar