torsdag 20 juli 2017

Dubbelskift och strandprat

God morgon! I dag var planen att sova länge, men klockan var inte ens halv 8 då jag steg upp. Så det lyckades väl sådär, huvudsaken att jag är pigg. I går jobbade jag dubbelskift, från 7 till 21. Det var inte heller planen, men på grund av för lite folk blev det ändå så. Nu väntar jag på att solen ska börja visa sig utanför fönstret. Börjar först klockan 22 med nattskift, så har i princip hela dagen ledig!

Till helt andra ämnen! Det jag saknar mest från Albanien - förutom resesällskapet och skolbarnen - är havet och stränderna. Visst, solstolarna var kanske inte alltid finast möjliga och det kunde ha varit renare, men det var ändå otroligt härligt. Vattnet var varmt och ljusblått, vågorna stora och sanden så varm att det knappt gick att gå barfota. Sen var det också så mysigt att spela volleyboll tills det blev mörkt och sen fara på middag eller kvällsbit vid någon av restaurangerna längs stranden... Sand i sängen var ju ett faktum hur noga man än duschade, men det var det värt. Alla gånger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar