tisdag 5 september 2017

Studiestaaart

Oj, vad jag har varit taggad på detta!! Efter ett långt och skönt sommarlov var det så kul att få börja studierna igen. Att få träffa alla kompisar här, komma tillbaka till rutinerna och bara få hänga i Vasa igen. Och faktiskt själva pluggandet också, känns som att det är på tiden att sätta i gång. Jag kom hit till lägenheten på söndag kväll. Gjorde inget särskilt då, packade upp, åt något smått och kollade serie innan jag somnade. På måndagen vaknade jag tidigt och cyklade ganska snabbt in till stan. Hade en del på inköpslistan och fick också avbockat några saker. For sen ett varv hemvia innan jag åkte till ÅA på lunch med några klasskompisar. Vår första och enda föreläsning för dagen började först klockan 15, så vi hann också med ett par timmar ute i solen. Efter föreläsningen for vi också nästan hela klassen in till centrum på café. Som jag saknat dessa människor! På kvällen kom Nette och Helga hit en stund och sen for jag på gym. Riktigt mysig måndag!

Denna dag har bestått av skola från 8.30 till 16. Efter skolan umgicks jag med Pio och satt ute i solen och läste. Sen var vi på höstens första tisdagssamling och det var supertrevligt. Så kul då flera vänner börjat studera i Vasa och även att det är en massa nytt folk att lära känna.

Så, det var en liten summering av de senaste dagarna. Ursäktar att det är mycket klent med bilder, ska jobba på saken. God natt för den här gången!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar