måndag 4 december 2017

Vinterlistan

Hittade denna lista på bloggportalen Sevendays.vasabladet.fi och tänkte att den kunde ge lite omväxling i mina inlägg.

Man vet att det är vinter när: Håret blir elektriskt så fort man rör det, fingrarna stelfrusna då man cyklar och längtan efter Lappland, skidspåren och slalombackarna, blir mer och mer påtaglig. 

Här hittar ni mig i vinter: Inomhus med varma drycker och ullsockor eller ute i full gång med någon vinteraktivitet. Nu i december hittar man mig nära allt som har med jul att göra (och också med näsan i studierna, det lät dock lika mysigt). 




Tre saker jag vill göra under vintern: Prioritera träning, åka norrut och hållas frisk.

Det bästa med vintern är: Julen, snön, mysfaktorn.


Det sämsta med vintern är: Mörkret, förkylningssäsonger, slask.

Den perfekta maten under vintesäsongen är: Gröt och soppor 

Så här vill jag klä mig i vinter: I tjocka vantar och varma, men gärna också snygga, skor. Sedan förstås jacka, halsduk och så vidare. Försöka klä mig varmt helt enkelt.

En vinteraktivitet alla borde pröva på: Måste nog säga att skida i Lappland, det går inte ens att jämföra med hur det är här. 



En ultimat vinterdag: En ledig dag som innehåller träning, utevistelse och mys med någon man tycker om. Lägg till en bra bok eller film, kanske ett cafébesök och tid att ta hand om sig själv - låter ganska perfekt, eller hur? 


Bilderna i inlägget är från Pinterest.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar