torsdag 1 februari 2018

Onsdag, torsdag

Hej på er! I går hade jag inget på skolschemat. Började dagen med en lugn morgon och cyklade in till centrum vid 10. Där fixade jag några ärenden, vissa mer bröllopsrelaterade än andra... Mötte sen upp ett gäng klasskompisar för lunch på ÅA. Vi satt där ett bra tag och efteråt for jag, Ida, Elsa och Mirjam till Idas för att egentligen bara umgås "en liten stund". Tja, vår lilla stund drog visst ut på tiden - men vad gör det? Mysigt att bara sitta och prata över en tekopp (eller två).
När jag kom hem pluggade jag en stund och lagade sen batatsoppa till middag. Fortfarande en favorit! På kvällen körde jag och Ida trippelpass på gymmet. EF Move, CORE och Kehonhuolto. Så kul!

I dag har jag varit i skolan från 8.30 till 15. Dagen har bestått av matematikverkstad, gympagrupparbete och slöjdande. När jag kom hem åkte jag med Pio till Stenhaga för att bland annat kolla på en dator åt mig. Har aldrig haft någon egen, utan bara använt ipaden, men har konstaterat att det skulle underlätta studierna mycket att ha en. Förvånade mig själv en aning med att faktiskt köpa en, så nu ska vi hoppas att jag blir vän med den! När vi kom hem åt vi middag och sen har jag fixat undan lite grejer. Tänkte trotsa vädret nu och cykla till gymmet! Hoppas ni får en bra kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar